Marketing internetowy – dlaczego jest ważny?
Autor: DragonMedia.pl, publikacja: 2021-08-30
Dlaczego marketing internetowy to podstawa współczesnej reklamy? Ponieważ odpowiada on na potrzeby klientów i dostosowuje się do tego, w jaki sposób podejmują decyzje. Liczne badania wskazują, że coraz większa liczba konsumentów przed dokonaniem zakupu przeprowadza w Internecie odpowiedni research. Na pierwszy plan wysuwają się tu przede wszystkim firmowe strony internetowe oraz media społecznościowe. Marketing internetowy umożliwia budowanie relacji z klientami poprzez regularną, niedrogą i spersonalizowaną komunikację. W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze zalety dobrze przeprowadzonego marketingu online.
Personalizacja ofert i relacje z klientami
Skuteczny marketing internetowy umożliwia odpowiednią personalizację ofert dla konsumenta poprzez budowanie jego profilu na podstawie preferencji i historii zakupowej. Informacje o odwiedzanych stronach internetowych i produktach, które interesują klientów, pozwalają na tworzenie skutecznych, ukierunkowanych ofert. Dane te dostarczają również istotnych informacji do planowania kampanii cross-sellingowych, które dodatkowo zwiększają wartość sprzedaży.
Internet stanowi też bardzo ważną platformę do budowania relacji między marką a klientami. Gdy konsument kupi produkt w danym sklepie internetowym, jego właściciel może wysłać e-mail uzupełniający, w którym zawrze potwierdzenie transakcji i podziękowania. Regularne wysyłanie klientom e-maili ze spersonalizowanymi ofertami pomaga w utrzymaniu z nim stałej relacji. Dodatkowo można zaprosić swoich odbiorców do wyrażenia własnej opinii na temat danego produktu, co zbuduje jeszcze bardziej intensywne poczucie wspólnoty.
Wygoda i możliwości
Internetowy marketing pozwala na prowadzenie działalności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Bez martwienia się o godziny otwarcia sklepów lub pieniądze, które trzeba wypłacić pracownikom za nadgodziny. Udostępnianie swoich produktów w sieci jest także wygodne dla samych klientów. Mogą oni w każdej chwili przeglądać sklepową ofertę oraz składać zamówienia w dogodnym miejscu i czasie.
Z tym ostatnim wiąże się kolejny punkt – marketing w sieci pozwala pokonać barierę odległości. Sprzedawca może prowadzić interesy w dowolnej części kraju bez konieczności zakładania lokalnych punktów sprzedaży. To bardzo skuteczny sposób na szybkie i łatwe poszerzanie swojego rynku docelowego. Sytuacja ma się podobnie z biznesem eksportowym – dzięki Internetowi nie ma potrzeby otwierania międzynarodowej sieci dystrybutorów.
Popularność social mediów
Znaczenie mediów społecznościowych rośnie z roku na rok. Odpowiednia strategia marketingowa online pozwala skutecznie wykorzystać ów trend do rozwoju własnej marki i znacznej poprawy wyników sprzedażowych. Badania na Harvardzie wykazały, że grupa konsumentów, która najmocniej zareagowała na wpływ portali społecznościowych, wygenerowała wzrost sprzedaży o ok. 5%. Wykorzystanie tego, jak social media wpływają na klienta, to kluczowy element każdej skutecznej kampanii marketingowej.