Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

DragonMedia - Strony WWW, Marketing Firm

Mława

3

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Marketing internetowy – dlaczego jest ważny?

Autor: DragonMedia.pl, publikacja: 2021-08-30

Dlaczego marketing internetowy to podstawa współczesnej reklamy? Ponieważ odpowiada on na potrzeby klientów i dostosowuje się do tego, w jaki sposób podejmują decyzje. Liczne badania wskazują, że coraz większa liczba konsumentów przed dokonaniem zakupu przeprowadza w Internecie odpowiedni research. Na pierwszy plan wysuwają się tu przede wszystkim firmowe strony internetowe oraz media społecznościowe. Marketing internetowy umożliwia budowanie relacji z klientami poprzez regularną, niedrogą i spersonalizowaną komunikację. W poniższym artykule przedstawiamy najważniejsze zalety dobrze przeprowadzonego marketingu online.

Dragon Media – marketing firm

Personalizacja ofert i relacje z klientami

Skuteczny marketing internetowy umożliwia odpowiednią personalizację ofert dla konsumenta poprzez budowanie jego profilu na podstawie preferencji i historii zakupowej. Informacje o odwiedzanych stronach internetowych i produktach, które interesują klientów, pozwalają na tworzenie skutecznych, ukierunkowanych ofert. Dane te dostarczają również istotnych informacji do planowania kampanii cross-sellingowych, które dodatkowo zwiększają wartość sprzedaży.

Internet stanowi też bardzo ważną platformę do budowania relacji między marką a klientami. Gdy konsument kupi produkt w danym sklepie internetowym, jego właściciel może wysłać e-mail uzupełniający, w którym zawrze potwierdzenie transakcji i podziękowania. Regularne wysyłanie klientom e-maili ze spersonalizowanymi ofertami pomaga w utrzymaniu z nim stałej relacji. Dodatkowo można zaprosić swoich odbiorców do wyrażenia własnej opinii na temat danego produktu, co zbuduje jeszcze bardziej intensywne poczucie wspólnoty.

Wygoda i możliwości

Internetowy marketing pozwala na prowadzenie działalności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Bez martwienia się o godziny otwarcia sklepów lub pieniądze, które trzeba wypłacić pracownikom za nadgodziny. Udostępnianie swoich produktów w sieci jest także wygodne dla samych klientów. Mogą oni w każdej chwili przeglądać sklepową ofertę oraz składać zamówienia w dogodnym miejscu i czasie.

Z tym ostatnim wiąże się kolejny punkt – marketing w sieci pozwala pokonać barierę odległości. Sprzedawca może prowadzić interesy w dowolnej części kraju bez konieczności zakładania lokalnych punktów sprzedaży. To bardzo skuteczny sposób na szybkie i łatwe poszerzanie swojego rynku docelowego. Sytuacja ma się podobnie z biznesem eksportowym – dzięki Internetowi nie ma potrzeby otwierania międzynarodowej sieci dystrybutorów.

Popularność social mediów

Znaczenie mediów społecznościowych rośnie z roku na rok. Odpowiednia strategia marketingowa online pozwala skutecznie wykorzystać ów trend do rozwoju własnej marki i znacznej poprawy wyników sprzedażowych. Badania na Harvardzie wykazały, że grupa konsumentów, która najmocniej zareagowała na wpływ portali społecznościowych, wygenerowała wzrost sprzedaży o ok. 5%. Wykorzystanie tego, jak social media wpływają na klienta, to kluczowy element każdej skutecznej kampanii marketingowej.

Agencja interaktywna - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 25 346 Specjalistów Marketingu Internetowego najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o internetowym marketingu